Hoe vooruitgang in de klantenservice naar het volgende niveau kan brengen
Naarmate de consumerisation van de gezondheidszorg meer nadruk legt op de ervaring van de patiënt, zullen de patiënten frequente en gemakkelijke interacties met hun zorgverstrekker blijven eisen. Om deze reden wordt telegezondheidszorg snel de mainstream, met telegezondheidsinteracties die naar verwachting eind 2020 een miljard keer zo groot zullen zijn. Zelfs na de huidige COVID-19-pandemie zal telezorg naar verwachting een blijvende kracht hebben. Uit een recent onderzoek is gebleken dat meer dan de helft van de respondenten na afloop van de pandemie gebruik zou blijven maken van diensten op het gebied van telezorg, omdat zij het gemak ervan op prijs stellen.
Het is nuttig om telegezondheidszorg te beschouwen als een geïntegreerd onderdeel van het zorgcontinuüm, dat patiënten de kans biedt om zorg te ontvangen waar en wanneer ze die nodig hebben. Als gevolg daarvan verdubbelen de gezondheidszorgmerken en -praktijken het idee dat telegezondheidszorg de persoonlijke zorgervaring kan kopiëren. Vooral omdat artsen een meer holistische benadering van zorg omarmen, moeten merken die gebruik maken van telezorgdiensten nadenken over de manier waarop ze met patiënten communiceren, hetzij proactief hetzij reactief, om ervoor te zorgen dat alle communicatie efficiënt, empathisch, veilig en zeker is. Maar om dit te doen, moeten zorgverleners een uitzonderlijke patiëntervaring leveren, waarbij ze een aantal moderne “klantenservicestrategieën” voor patiënten toepassen, op dezelfde manier als andere digitale bedrijven hun klantervaring prioriteren.
Ontmoet patiënten waar ze zijn.
Met name in de gezondheidszorg is het van groot belang om veilig en effectief te kunnen communiceren op het gekozen patiëntkanaal. Het bieden van een consistente ervaring voor patiënten op elk touchpoint maakt het aanzienlijk gemakkelijker voor zorgverleners en professionals van de klantenservice om de gepersonaliseerde ervaringen te leveren waarnaar patiënten hunkeren. Daarnaast bieden telezorgplatforms die patiënten daar ontmoeten waar ze het meest comfortabel zijn, zorgverleners de mogelijkheid om zich te concentreren op wat het meest belangrijk is – het leveren van uitstekende zorg en het verbeteren van de resultaten voor de patiënt.
Aanbevolen voor u
Wat u moet weten over uw opstartvisie
5 Beslissingen die uw kansen op een succesvolle opstart vergroten
Een Startup Adressen ‘The Missing Link’: Leren van co-ouderschapsvaardigheden zodat kinderen kunnen gedijen http://ka-blogs.mystrikingly.com
Geef een holistisch beeld van de patiënten.
Met meer gezondheidsgegevens dan ooit tevoren is het nog belangrijker om een holistisch beeld te hebben van het hele traject van de patiënt. Dit omvat het optimaliseren van gegevens en inzichten om artsen en professionals van de klantenservice te helpen zo snel mogelijk te reageren en het hoogst mogelijke niveau van betrokkenheid te creëren. Daarnaast maken tools die toegang tot de gezondheidsgeschiedenis, afspraken en andere relevante dossiers in één centraal overzicht mogelijk, een uitgebreider zorgcontinuüm mogelijk.
Vertrouw op technologie voor extra efficiëntie.
Er zijn grote voordelen verbonden aan het gebruik van de juiste technologie en tools om de ervaring van de patiënt te verbeteren. Zo helpt het gebruik van AI om handmatige taken te automatiseren, gesprekken te routeren en patiënten in staat te stellen om zichzelf te bedienen wanneer dat nodig is, de productiviteit te verhogen, patiënten in contact te brengen met de meest geschikte specialist en de meest urgente problemen snel op te sporen. Daarnaast is rol-gebaseerde toegang tot privé gezondheidsinformatie van cruciaal belang om de naleving van de HIPAA-regels te garanderen en zo het vertrouwen van de patiënt te vergroten. Van artsen en verpleegkundigen tot receptionisten en beheerders, technologie met op rollen gebaseerde controles zal de voortdurende inspanningen om de patiëntgegevens veilig en beveiligd te houden, vergroten.
Gebruik on-demand diensten als startpunt voor continue relaties.
Telehealth-platforms moeten meer zijn dan alleen een transactiestop voor het bezoek. In plaats daarvan zouden platforms, net zoals e-commercesites aanbevelingen bieden voor toekomstige aankopen, andere serviceaanbiedingen moeten laten zien, zoals voedingsadvies, therapie of spoedeisende zorg, die aansluiten bij de levensstijl van de patiënt en helpen bij het opbouwen van langdurige relaties. Dit kan het bewustzijn van de beschikbare diensten verhogen, terwijl het voor hen ook makkelijker wordt om toegang te krijgen tot deze zorg wanneer ze die nodig hebben.
Als het om gezondheid gaat, verwachten patiënten een topervaring en, tegenwoordig, de stellaire klantenservice die daarbij hoort. Telehealth heeft de belofte van belangrijke veranderingen binnen de gezondheidszorg, wat een belangrijke kans biedt om patiënten aan te trekken en te behouden. Het zo patiëntgericht mogelijk maken van elk aspect van telegezondheidszorg en het ondersteunen van deze inspanningen met innovatieve klantenservicetechnologie en -hulpmiddelen zal essentieel zijn om de efficiëntie te verhogen en de zorg voor de patiënt te verbeteren.