Bloggen helpt voor je SEO

Helpt bloggen SEO? Zeker. In feite is bloggen een van de meest efficiënte manieren om uw SEO een boost te geven. Er bestaat geen beter link building

In dit bericht leer je hoe bloggen ons heeft geholpen met SEO voor websites in zeer competitieve niches. Ik zal uitleggen hoe we erin zijn geslaagd om het organische verkeer van Google in zeer korte tijd met meer dan 372% te verhogen.

Je leest ook:

  • Waarom is het hebben van een blog belangrijk voor SEO?
  • Hoe u bloggen gebruikt om uw SEO te verbeteren (niet het typische SEO-advies dat u in andere blogs leest).

Laten we, voordat we ingaan op waarom het hebben van een blog belangrijk is voor SEO, een paar voorbeelden bekijken van hoe we bloggen hebben gebruikt om het organische verkeer voor een aantal websites in verschillende industrieën te vergroten .

Google Organic Traffic steeg met 106% in 6 maanden dankzij bloggen!

Succesvol bloggen over SEO – Casestudy 1

Wat u hierboven ziet, is het Google Organic-verkeersrapport voor een van onze klanten. Het is een zakelijke website in de onderwijsniche.

Met bloggen zijn we erin geslaagd om het Google-verkeer in slechts 6 maanden tijd te verhogen van 6.165 gebruikers per maand naar 12.742 gebruikers per maand. Dat is een stijging van 106%!

Door te bloggen konden we het organische verkeer in slechts 5 maanden met 372% verhogen!

SEO-succes bloggen – Casestudy 2

Dit is weer een voorbeeld van een zakelijke website in de reisbranche, een van de meest concurrerende niches online.

DE COMPLETE SEO-CURSUS
  • SEO volledige cursus
  • Word een SEO-expert
  • Verhoog uw bezoekersaantal in 60 dagen of minder
  • Vertrouwd door meer dan 3000 studenten

Het organische verkeer steeg van 4.280 gebruikers per maand naar 15.960 gebruikers per maand in slechts 5 maanden nadat we begonnen met bloggen. Als je van percentages houdt, is dat een stijging van 372%!

Belangrijke opmerking: de reden dat ik de URL van de bovenstaande websites niet openbaar heb gemaakt, heeft te maken met mijn NDA-overeenkomst met klanten. De meeste klanten willen dit soort publiciteit niet omdat ze niet willen dat hun concurrenten het weten.

Waarom is het hebben van een blog belangrijk voor SEO?

Nu je ervan overtuigd bent dat bloggen nog steeds werkt voor SEO, laten we eens kijken hoe een blog helpt bij SEO. Ja een blog laten maken is nog steeds de beste oplossing om te stijgen binnen Google.

U kunt meer zoekwoorden targeten

Bloggen biedt u een geweldige kans om zoekwoorden te targeten die u niet kunt targeten met uw bestemmingspagina’s.

Laten we aannemen dat u een website heeft die online SEO-cursussen en digitale marketingdiensten verkoopt (zoals deze).

U heeft al geoptimaliseerde bestemmingspagina’s voor al uw diensten en een geoptimaliseerde startpagina voor uw belangrijkste zoekwoorden.

Dat is geweldig, maar uw organische verkeer zal laag zijn . Waarom? Omdat het zeer waarschijnlijk is dat honderden websites (groter en ouder dan die van u) al op die zoekwoorden zijn gericht.

Je kunt proberen om wat backlinks te krijgen om je SEO en rankings te verbeteren, maar je zult snel merken dat het te moeilijk is om andere webmasters organisch naar je productpagina’s te laten linken.

Wat zou je moeten doen? Dat is waar bloggen te hulp komt.

U kunt een blog starten, uw trefwoordonderzoek uitvoeren om erachter te komen welke andere zoektermen mensen gebruiken die betrekking hebben op uw producten en diensten, en beginnen met het publiceren van inhoud.

Afhankelijk van de SEO-zoekwoorden die u heeft gekozen, kunt u verschillende technieken gebruiken om hoge rankings te krijgen.

U kunt ervoor kiezen om long-tail-zoekwoorden te zoeken die gerichter zijn en gemakkelijker te rangschikken, of u kunt meer populaire zoekwoorden gebruiken door lange-vormige inhoud te publiceren en inhoudssilo’s te maken.

Je creëert meer kansen voor natuurlijke linkbuilding

Om een ​​website hoog te laten scoren op Google , heeft deze backlinks van hoge kwaliteit nodig. Een geweldige manier om die links te krijgen en de autoriteit van uw domein te vergroten , is door te bloggen.

Andere bloggers linken eerder naar een goede blogpost dan naar een product- of dienstenpagina.

Deze links hebben misschien geen direct effect op uw ranglijst, maar ze zullen uw domein sterker maken en dit zal alle pagina’s op uw website ten goede komen.

Statistieken tonen aan dat bedrijven die bloggen 97% meer links naar hun websites krijgen.

Geweldige manier om meer merkvermeldingen te krijgen

Inkomende links zijn niet de enige manier om Google ervan te overtuigen dat uw website een goede behandeling verdient bij het zoeken. Een van de meest verwaarloosde off-page SEO-technieken zijn merkvermeldingen.

Google houdt van merken en bloggen kan u helpen uw merk voor meer ogen te positioneren en dit kan leiden tot betrokkenheid op sociale media (likes, reacties, tweets) en vermeldingen van uw merk op plaatsen waar het onmogelijk zou zijn zonder te bloggen.

Geweldige methode om uw expertise (EAT) te demonstreren.

Een van de factoren waar Google naar kijkt bij het benaderen van de waarde van een website is Expertise – Autoriteit – Betrouwbaarheid (EAT).

Als je een actieve blog bijhoudt, heb je de mogelijkheid om aan je bezoekers (en de wereld) te laten zien dat je een expert (E) bent in de door jou gekozen onderwerpen.

Als dit vol zit met inkomende links en merkvermeldingen, dan win je ook het A-deel (Authority), wat geleidelijk zal leiden tot Google Trust (Trustworthiness).

Wanneer je alle EAT-factoren hebt beveiligd, wordt je SEO een boost gegeven en is bloggen de meest veilige en efficiënte manier om dit te doen.

Hoe u bloggen gebruikt om uw SEO te verbeteren

Bloggen kan SEO alleen helpen als het correct wordt gedaan. Als je een blog maakt en willekeurige blogposts gaat publiceren, helpt dat niet.

Richt u niet op dezelfde zoekwoorden als bij andere pagina’s op uw website

Een van de grootste fouten die mensen maken met bloggen, is door zich op dezelfde zoekwoorden te richten als op hun bestemmingspagina’s.

Wanneer u begint met bloggen, moet u uw zoekwoordonderzoek doen en zoekwoorden vinden die gerelateerd zijn aan uw belangrijkste zoekwoorden, maar niet hetzelfde.

Op deze website heb ik bijvoorbeeld een pagina met SEO-diensten . In mijn blog richt ik me niet op dit zoekwoord, maar op andere gerelateerde zoekwoorden, zoals “Hoeveel SEO-services kosten”.

Als u zich op dezelfde zoekwoorden richt, zult u Google verwarren over welke pagina voor u waardevoller is en dit is iets dat u moet vermijden.

Leg gebruikers vast in alle stadia van de koopcyclus

Het mooie van het hebben van een blog is dat je deze kunt gebruiken om gebruikers vast te leggen in verschillende stadia van hun koopcyclus.

Als u bijvoorbeeld een website heeft die snorkelcruises verkoopt, moet u niet alleen bloggen over snorkelen, maar u kunt ook uw bereik vergroten en mensen op zoek laten gaan naar dingen om te doen op de locatie van uw bedrijf.

Stel dat u zich in Florida bevindt, u kunt in uw blogberichten zoekwoorden als “Leuke activiteiten om te doen in Florida” targeten en snorkelen noemen als een van de opties.

Als je deze aanpak volgt, zul je nooit zonder ideeën komen te zitten en als je dit consequent doet, krijg je een aantal nuttige berichten over alle gerelateerde onderwerpen rond je producten of diensten.

Dit is dezelfde aanpak die we hebben gevolgd op de hierboven genoemde websites en het heeft ons enorm geholpen.

Stel geen vragen in uw titels, maar geef antwoorden

Stel bij het schrijven van uw blogposttitels geen vraag aan de gebruiker, maar geef hem het antwoord.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de titel van deze blogpost: “Bloggen helpt SEO veel en hier is het bewijs”.

De titel geeft antwoord op de vraag “Helpt bloggen SEO?” maar in plaats van dat in de titel te vermelden, gaf ik gebruikers een direct antwoord.

Iedereen die nu op de titel klikt om de blogpost te lezen, weet wat hij inhoudelijk kan verwachten en zorgt ervoor dat uw titels zich onderscheiden van de rest.

Als u dit doet met de titels van uw blogposts, worden uw titels interessanter en worden gebruikers aangemoedigd om te klikken wanneer ze deze in de SERPS of op sociale media zien.

Maak een SEO-actieplan

Vermijd het publiceren van inhoud zonder een doel. Doe van tevoren wat voorbereidend werk en beslis waarover u blogt, welke zoekwoorden u wilt targeten, hoe u elk bericht kunt promoten en hoe u de effectiviteit van uw bloggen kunt meten.

Al deze items moeten deel uitmaken van een goed gedefinieerd SEO-actieplan . Door vooraf een duidelijke strategie en stappenplan te hebben, wordt het hele proces een stuk eenvoudiger en efficiënter.

SEO Optimaliseer uw blogposts voordat u ze publiceert

Nadat je een blogpost hebt geschreven, mag je niet op de publicatieknop drukken als deze niet is geoptimaliseerd voor SEO.

Leren hoe je SEO-vriendelijke blogposts schrijft, is niet moeilijk, het enige wat je hoeft te doen is enkele basisregels voor SEO te volgen om je artikelen begrijpelijk te maken voor zoekmachines.

U kunt deze handleiding lezen voor meer informatie: Effectief bloggen in 10 eenvoudige stappen.

Promoot uw blogposts na publicatie

In een ideaal scenario zou je na het publiceren van een blogpost voldoende tijd moeten besteden om het te promoten en proberen om wat backlinks te krijgen om je ranking te verhogen. Dat is hoe SEO werkt.

In werkelijkheid doen niet veel mensen dit. De meerderheid van de mensen drukt op de publicatieknop en wacht tot er magie gebeurt of ze gaan gewoon door naar de volgende blogpost.

Als u dezelfde aanpak volgt, minimaliseert u uw kansen op enig rendement (in termen van ranglijsten en websitebezoeken) van uw bloginspanningen.

Wat u minimaal moet doen, is het blogbericht op Facebook publiceren en Facebook-advertenties (Boost Post) gebruiken om het onder de aandacht te brengen van mensen die het misschien willen lezen.

Met Facebook kunt u uw doelgroep selecteren op basis van interesses en demografische gegevens en u kunt dit gebruiken om uw doelgroep te verkleinen, zodat het de juiste mensen bereikt met een minimale besteding.

Als je dit goed wilt doen, moet je naast promoten op Facebook een lijst maken van bloggers die bloggen over vergelijkbare onderwerpen en al linken naar vergelijkbare artikelen en deze e-mailen en proberen een gesprek met hen aan te gaan en hen om een ​​link te vragen.

Meet de impact van bloggen op uw SEO

Een van de redenen waarom veel mensen denken dat bloggen SEO niet helpt, is dat ze de effectiviteit van bloggen op SEO niet correct meten.

Misschien heb je artikelen gelezen waarin wordt beweerd dat er te veel blogposts op internet staan ​​en als je nog een bericht publiceert, krijg je geen verkeer, maar ze hebben het gewoon bij het verkeerde eind.

Bloggen werkt voor SEO, de bovenstaande voorbeelden zijn slechts twee van de vele die we als bureau hebben en als je goed zoekt, zul je zien dat veel mensen / bedrijven dezelfde technieken gebruiken en ook voor hen werken.

Kijken naar uw algehele organische verkeer is niet de manier om te meten hoe uw blog uw positie en verkeer helpt.

De reden is dat uw verkeer binnen een bepaalde periode fluctueert als gevolg van de algoritmische veranderingen van Google en seizoensgebondenheid (het zoekvolume van een zoekwoord varieert per maand).

Dus door alleen naar het totale organische verkeer per maand te kijken, krijgt u geen nauwkeurig beeld als uw blogberichten verkeer naar uw website genereren.

Wat u moet doen, is een manier vinden om de prestaties van de specifieke blogberichten bij te houden en te zien hoe ze in de loop van de tijd verbeteren.

Dit doe je met Google Analytics door je organisch verkeer per pagina te filteren of beter via Google Data Studio. Nadat je blog klaar moet je de blog op een kwaliteitsvolle website plaatsen. Blog laten plaatsen? Kijk even naar de mogelijkheden bij SEObureau.

Belangrijkste lessen

Het lijdt geen twijfel dat bloggen een geweldige SEO-tool is. Door regelmatig hoogwaardige gerichte berichten te publiceren, heeft u veel voordelen die verder gaan dan SEO.

Het is een geweldige manier om met uw gebruikers in contact te komen, uw inhoud actueel te houden en zoekmachines meer redenen te geven om uw website vaker te bezoeken.

In termen van SEO kan bloggen u helpen uw zichtbaarheid in zoekmachines te vergroten door uw zoekwoordonderzoek uit te breiden, het kan u helpen met het opbouwen van links en merkvermeldingen, factoren die een positieve invloed kunnen hebben op uw organische ranglijst.

Wanneer u begint met bloggen, zorg er dan voor dat u dit op basis van plan doet, uw blogposts optimaliseert voor SEO, ze op de juiste manier promoot en leert hoe u hun prestaties correct kunt meten.

Als je nog steeds twijfelt of dit iets is dat nog steeds werkt, probeer het dan minimaal 6 maanden en kijk wat voor resultaten je kunt krijgen. Als je de dingen correct doet, zul je zeker verrast zijn door de resultaten.